donderdag 6 september 2012

Dromen. Het elfde nummer van de Zylver CD

Dromen een nummer van Zylver (www.zylver.com) wat eigenlijk mag gaan over mijzelf. Het is helemaal mij. Ik weet het, ik ben meer dan een liedje. Maar,  als je wilt weten waar ik vandaan kom. Dan zegt deze tekst eigenlijk veel. Niet alles. Want er is nog zoveel om naar toe te gaan. Ik ben op reis. En toch, als ik helemaal alleen ben. Buiten. Buiten alles. En er haast alleen nog maar de wind is. Kan ik daar mee leven. Dan heb ik daar genoeg aan. Niet iedereen begrijpt dat. Want, het is eigenlijk in vele ogen niets. Niets om naar huis te schrijven. Wel een liedje...

Je kunt het liedje beluisteren via: http://soundcloud.com/zylvermusic/dromen Let even op het fantastische gitaarspel van Cor Mutsers (speelt o.a voor Anouk en Ilse de Lange) en Timo Somers (speelt o.a. voor Delain en Vengeance). Twee generaties gitaristen uit Brabant.
De CD is te koop via:  http://www.cdpost.nl/advanced_search_result.php?category=0&keywords=zylver

 



Dromen

waar vind ik tijd
om te dromen
van een vlieger
brommend in de wind
een trekkend touw
niet in te tomen
een schuivend
wit wolkenlint
die onschuld drijft in
de geest van een kind

want, tijden vliegen
trekken duwen
rekken sluiten
dromen buiten

ik kan geen ogen sluiten
te moe ze dicht te doen
sluit jij het licht maar buiten
druk ze toe met zachte zoen

dan vind ik tijd
om te dromen
van het lopen
in het korenveld
een slingerend pad
om thuis te komen
waar de wind
zacht woorden spelt
in onschuld mij
godsverhalen vertelt
 
want, tijden vliegen
trekken duwen
rekken sluiten
dromen buiten

tijden vliegen
trekken duwen
rekken sluiten
dromen buiten












hartegroet, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten