zaterdag 1 september 2012

Vrijheid. Het tiende nummer van de Zylver CD.

Een prachtig liedje over vrijheid en vriendschap van Zylver (www.zylver.com). In dit liedje gaat het over hoe wij als mensen de natuur dikwijls onderdrukken. De planten en de dieren. We beschouwen ze als een hobby, als een manier om vriendschap te ervaren. 

We leggen ze onze wil op. Vaak om onszelf beter te voelen. Dit liedje zet kanttekeningen bij het feit of de natuur onze vriendschap wel op vrijwillige basis kiest. Mocht dat trouwens mogelijk zijn. En het liedje eindigt bij onszelf. Of onze geliefden bij ons blijven als we zo vrij zouden laten... Of blijven ze bij ons vanwege 'banden'?


Het liedje is ook te lezen op www.zylver.com. En je kunt het liedje ook beluisteren via:   http://soundcloud.com/zylvermusic/vrijheid
En de hele CD is te koop via http://www.bol.com/nl/p/van-verre/1000004012549260/



Vrijheid

een woudreus wil ik zijn, zegt een bonsaiboom
gesnoeide takken houden mij zo laag
de hemel is mijn huis, zegt een witte duif
met een dak van gaas is dat maar de vraag

teder zegt de mens
dat wij geliefd zijn
een trouwe vriend, hun maat
maar als je ons knot?
en voor vliegen
geen ruimte laat?

een zanger wil ik zijn, zegt een papegaai
gekooid en lijdzaam praat ik anderen na
in dromen draaf ik door, zegt een zwarte hengst
maar het strakke tuig dwingt mij waar ik ga

teder zegt de mens
dat wij geliefd zijn
een trouwe vriend, hun maat
maar als je ons knecht?
en voor dromen
geen ruimte laat?

zo vaak gezocht
en nooit gevonden
zal de mens
dan onomwonden
ons tonen wat vrijheid is?
aan kinderen van
waaiende luchten
en woeste gronden?

een koning kan ik zijn, zegt een circusleeuw
een land in mijn hoofd is wat ik nog ken
een meer ontroert mijn ziel, treurt een goudvis diep
maar mijn kom is klein waar ik dan ook zwem

teder zegt de mens
dat wij geliefd zijn
een trouwe vriend, hun maat
maar als je ons kooit?
en voor leven
geen ruimte laat?

teder zeg ik jou
dat jij geliefd bent
een trouwe vriend, mijn maat
maar blijf je bij mij?
als ik jou vrij laat?














Hartegroet, Jan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten