zondag 26 augustus 2012

Lente. Het achtste nummer van de zylver CD.

Dit nummer is wat het is. Behoeft geen toelichting. Nogal direct

Ma +



Je kunt het nummer ook beluisteren via: http://soundcloud.com/zylvermusic/lente


Lente
 
vandaag is het weer lente
waar men van nieuw leven praat
betaalt de zon vast rente
voor een zomer die komen gaat
mij kan die dag niets brengen
mijn hart zo zwaar als lood
want als de dagen lengen
zie ik een teken van de dood

een kruis op een steen boven je naam
gebeiteld in zwart graniet
is het vergeefse kijkje
door een vensterraam
omdat niemand daar iets in ziet
heet dat voortaan verdriet

je vraagt: ga ik dood
niemand weet zich raad
de tijd zou wonden helen
maar voor jou is het te laat
die eenentwintig maart
de kalender meldt het vrij
dat de pijn niet echt verjaart
het zal pas sterven met mij

een kruis op een steen boven je naam
gebeiteld in zwart graniet
is het vergeefse kijkje
door een vensterraam
omdat niemand daar iets in ziet
heet dat voortaan verdriet

ik heb mijn woord gegeven
hou vol je blijft wel leven
maar in mijn ademhalen
net voor een nieuwe zin
kwam toch de dood je halen
tussen de regels in

een kruis op een steen boven je naam
gebeiteld in zwart graniet
is het vergeefse kijkje
door een vensterraam
omdat niemand daar iets in ziet
heet dat voortaan verdriet

omdat ik daar niets in zie
heet dat voortaan verdriet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten